Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
А Н А Л І З
стану роботи Барського районного суду Вінницької області
з питань звернень громадян за 1-ше півріччя 2015 рік.
Відповідно до плану роботи суду на 1-ше півріччя 2016 року було проведено даний аналіз.
Робота по зверненнях громадян організована та ведеться згідно ст.40 Конституції України від 28.06.96 р.; ЗУ «Про звернення громадян» від 02.10.1996р. №653-14; Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення» від 19.01.91 р. №241/97; «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, в засобах масової інформації», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. №348; ЗУ «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями у загальних місцевих та апеляційних судах, розроблених ДСА України.
Діловодство, пов'язане із розглядом звернень, та контроль за їх виконанням у суді здійснюється окремо від інших видів діловодства. Керівником апарату суду Бондаренко В.М. особою, відповідальною за організацію роботи суду зі зверненнями призначено консультанта Матковського Б.О.
При здійсненні перевірки значна увага приділялася розгляду звернень
громадян, контролю за своєчасністю, якістю та повнотою надання відповідей.
Усі звернення, що надходять у суд реєструються у журналі реєстрації пропозиції, заяв і скарг громадян Барського районного суду Вінницької області Ф. 01-47, а також в електронній формі КП Д-3. Усім звернення надається реєстраційний індекс, заводиться провадження згідно Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
Звернення надходили з різних питань: на дії суддів та працівників суду, невчасну реєстрацію вхідної кореспонденції.
Всі відповіді на звернення громадян - обгрунтовані, достовірні та об’єктивні.
В першому півріччі 2016 року до суду надійшло 8 заяв, скарг громадян, що становить на шість більше ніж в першому півріччі 2015 року. У відсотковому порівнянні:
2015р. |
2016р. |
% |
|
надійшло 2 звернень громадян |
надійшло 8 звернень громадян |
+75% |
Всі скарги були безпідставними та неогрунтованими. Більшість звернень подавались особисто громадянами, так наприклад:
25.04.2016 року надійшла скарга гр. С. на дії судді під час розгляду його попередньої скарги. 27.04.2016 року дана відповідь, що згідно вимог ст.12 ЗУ «Про звернення громадян» дія закону не поширюється на порядок розгляду скарг, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством.
На всі заяви та звернення судом були дані обгрунтовані відповіді у встановлені законом строки, в термін до 15-ти днів.
Повторні звернення в аналізуючому періоді не надходили.
Суд при розгляд звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає всі заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин та умов, які спонукають громадян скаржитись.
У суді створені необхідні умови для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обгрунтованої відповіді на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.
Графік особистого прийому громадян із зазначенням прізвищ посадових осіб, які мають приймати відвідувачів, часу й дня прийому розміщено на першому поверсі приміщення суду у місці зручному для вільного огляду.
Стан розгляду звернень обговорюється на оперативних нарадах працівників суду, де неодноразово звертається увага на посилення контролю за своєчасністю та повнотою надання відповідей на звернення громадян згідно вимог Закону України «Про звернення громадян».
На підстав викладеного можна зробити наступні висновки:
Судді та працівники суду дотримуються норм діючого законодавства, вимог Конституції України та Закону України «Про звернення громадян» в сфері захисту прав та законних інтересів громадян. Всі відповіді на звернення громадян якісні, вичерпні та достовірні.
Виконання Закону України «Про звернення громадян», заходів щодо поліпшення організації роботи із зверненнями громадян, та інших законодавчих актів знаходяться в суді на постійному контролі в голови суду С.В.Переверзєва та керівника апарату суду Бондаренко В.М.
Керівниками суду, відповідальним за зверненням громадян, організовано належним чином роботу із зверненням громадян, ретельно і сумлінно перевіряються скарги, заяви та інші звернення громадян, за результатами розгляду яких надаються обгрунтовані, мотивовані відповіді у зазначені законодавством терміни.
Для ефективності роботи суду щодо організації роботи з розгляду звернень громадян, суд забезпечує регулярне проведення:
- аналізу стану роботи суду з розгляду звернень громадян;
- особистих прийомів громадян відповідними посадовими особами суду;
- обговорення на нарадах суддів та працівників суду питань та причин за якими надходять звернення громадян.
Для подальшого недопущення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у Барському районному суді Вінницької області пропоную:
1. продовжувати контроль за роботою з розгляду звернень, звернути увагу всіх працівників суду на необхідність ретельного та об’єктивного їх розгляду, а особливу увагу –на розгляд повторних звернень;
2. Виявляти та усувати причини, що породжують скарги громадян, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати заходів до недопущення у майбутньому;
3. Регулярно оновлювати стенди зразків документів для звернення до суду з метою ознайомлення громадян.
4. Питання розгляду звернень громадян повинно і надалі перебувати на постійному контролі в голови суду.
Даний аналіз необхідно обговорити на оперативній нараді працівників суду.
В.о. голови Барського
районного суду Вінницької області В.М. Хитрук