Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням зборів суддів Барського районного суду
Вінницької області від 23.04.2014 року № 12
зборів суддів Барського районного суду Вінницької області
Регламент зборів суддів Барського районного суду Вінницької області (далі - Регламент) розроблено на підставі положень частини третьої статті 114 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а також затвердженого Положення «Про збори суддів Барського районного суду Вінницької області».
Регламентом визначається порядок проведення зборів суддів Барського районного суду Вінницької області.
Регламент затверджується рішенням зборів суддів Барського районного суду Вінницької області.
1. Загальні положення
1.1. Регламент зборів суддів Барського районного суду Вінницької області уточнює проведення засідання зборів та є невід'ємною частиною до прийнятого Положення «Про збори суддів».
1.2. Регламент зборів суддів не може суперечити Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а також затвердженого Положення «Про збори суддів» від 14 квітня 2014 року
1.3. Завданням Регламенту є врегулювання питань, що стосуються проведення безпосереднього засідання зборів суддів, що не врегульовані іншими нормативними актами.
1.4. При виникненні розбіжностей позицій в застосуванні цього регламенту пріоритетними є положення та норми чинного законодавства.
2. Порядок скликання зборів суддів
Збори суддів Барського районного суду Вінницької області скликаються відповідно до прийнятого Положення.
3. Порядок проведення підготовки до зборів суддів
3.1.Для розгляду на зборах суддів відповідальними за підготовку окремих питань подаються такі документи:
- проект орієнтованого порядку денного зборів суддів з визначенням доповідача з кожного питання;
- доповідна записка (довідка) з викладенням суті питання, обґрунтуванням пропозицій та відомостями про погодження (у разі необхідності), що вносяться за підписом особи, відповідальної за підготовку питання ;
- проект рішення зборів із кожного питання порядку денного, завізований відповідальними за підготовку питання особами;
- список запрошених осіб, у разі наявності;
- довідкові матеріали (узагальнення, матеріали перевірок, звіти, аналітичні довідки, пояснення, ухвали тощо), які безпосередньо стосуються порядку денного.
3.2. Пропозиції щодо включення питань до порядку денного зборів можуть надаватися голові суду, який здійснює підготовку зборів, а також безпосередньо головуючому на зборах.
4. Порядок обрання голови та секретаря зборів
4.1. У призначений час голова суду чи відповідальний за скликання зборів суддя оголошують про наявність кворуму та відкриття зборів.
4.2. Судді, які прибули на збори, за наявністю кворуму, пропонують і обирають відкритим голосуванням головуючого, який веде збори, та секретаря зборів для ведення протоколу.
4.3. Головуючий на зборах та секретар зборів вважаються обраними, якщо за кожного з них проголосувало більше половини суддів, присутніх на зборах.
5. Повноваження головуючого зборів
5.1. Головуючий на зборах:
- веде збори;
- оголошує орієнтовний порядок денний та регламент роботи засідання; проводить голосування щодо затвердження зазначених порядку та регламенту;
- забезпечує дотримання регламенту всіма присутніми на зборах;
- виносить на обговорення та організовує розгляд питань порядку денного;
- повідомляє про осіб, яких включено до списку для виступу;
- надає слово для доповіді, виступу;
- оголошує наступного промовця;
- оголошує перерви;
- створює рівні можливості суддям для участі в обговоренні питань, ставить питання на голосування, оголошує його результати; робить повідомлення; вживає заходів до підтримання порядку на зборах;
- закриває збори;
- здійснює інші повноваження, передбачені Законом, Положенням та Регламентом.
6. Права та обов'язки учасників зборів
6.1. Учасники зборів зобов'язані:
- поводити себе виважено;
- виявляти взаємну повагу;
- виконувати розпорядження головуючого та вказівки секретаря щодо додержання порядку на зборах;
- дотримуватись суддівської етики;
- дотримуватися встановленого зборами регламенту виступів;
- не створювати інших перешкод для нормального проведення зборів.
7. Визначення порядку денного та регламенту
7.1. Порядок денний і регламент роботи засідання затверджуються після його відкриття шляхом відкритого голосування.
7.2. Кожен з учасників зборів вправі до початку голосування внести свої пропозиції про внесення доповнень чи змін до порядку денного і ставити нові питання, якщо такі не потребують попереднього вивчення та підготовки згідно із ст. 3 цього Регламенту.
7.3. Питання вважається включеним до порядку денного, якщо за нього проголосувала більшість суддів із числа присутніх на зборах.
8. Обговорення питання порядку денного
8.1. Головуючий чи доповідач з визначеного питання доповідає зборам суть питання, що включене в порядок денний, в межах часу, встановленого регламентом засідання.
8.2. Після доповіді учасники зборів для уточнення певних моментів доповіді вправі за дозволом головуючого задавати доповідачу запитання.
8.3. Головуючий в разі потреби відкриває обговорення, на якому кожен з учасників зборів, записавшись на виступ, може виступити та роз'яснити власну позицію щодо вирішення питання.
9. Голосування та прийняття рішення
9.1. Після закінчення обговорення питання головуючий на зборах оголошує про закінчення розгляду питання і перехід до голосування.
9.2. Голосування та прийняття рішення проводиться як правило відкрито за відсутності осіб, запрошених на збори суддів. Цей порядок може бути змінено на таємне голосування за рішенням зборів.
9.3. Підрахунок голосів суддів, присутніх на зборах, здійснює секретар зборів або визначена зборами особа.
9.4. У випадку якщо збори суддів визнають за необхідне провести таємне голосування, створюється лічильна комісія, яка забезпечує виготовлення бюлетенів, на звороті яких головуючий на зборах ставить свій підпис, що скріплюється печаткою суду. У разі неможливості скріпити підпис на бюлетені печаткою на звороті бюлетенів вчиняються підписи головуючого на зборах, секретаря зборів та голови лічильної комісії. Після таємного голосування лічильною комісією складається протокол, який затверджується зборами суддів.
9.5. Рішення зборів суддів приймається більшістю голосів суддів, присутніх на зборах. У випадку відсутності більшості голосів рішення слід вважати неприйнятим.
9.6. За рішенням зборів допускається повторне голосування, якщо про це заявляє не менше двох із присутніх суддів.
9.7. Прийняті рішення у необхідних випадках доводяться до відома осіб, запрошених на збори суддів.
9.8. Збори суддів можуть доручити секретарю зборів провести редакційні правки прийнятого рішення, не змінюючи його суті.
9.9. Прийняте рішення підписується головуючим на зборах суддів і є обов'язковим для суддів та працівників апарату суду з моменту прийняття. Рішення зборів та протокол зборів є доступними для суддів Барського районного суду Вінницької області для ознайомлення.
9.10. У необхідних випадках рішення зборів суддів Барського районного суду Вінницької області направляється відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування та посадовим особам, а також доводиться до відома засобів масової інформації. У цих випадках копія рішення протягом семи днів після його підписання надсилається відповідному органу чи посадовій особі, засобу масової інформації.
9.11. На зборах суддів секретарем зборів ведеться протокол. Одночасно в окремих випадках за рішенням зборів суддів може здійснюватися також фіксування технічними засобами.
9.12. Порушення умов регламенту може бути підставою для визнання прийнятих рішень незаконними.
10. Порядок розгляду питання про вибори Голови суду та його заступника.
10.1 Голова та Заступник обираються зборами строком на один рік шляхом таємного голосування. Вибори проводяться не пізніше одного місяця з дня закінчення повноважень попереднього Голови чи Заступника Суду, чи відкриття вакансії з інших підстав. Обрання здійснюється з числа суддів за пропозицією (усною або письмовою) будь-кого з них, висловленою на зборах. Пропозицію щодо кандидата для обрання Заступником голови суду першим висловлює Голова суду.
10.2 При обранні суддів на посади, зазначені в частині першій цієї статті, не може бути головуючим на засіданні суддя, що є кандидатом для обрання на посаду. Головуючим обирається шляхом відкритого голосування інший суддя.
10.3 На засіданні зборів затверджуються форма бюлетеня для таємного голосування та форма протоколу голосування. Рішення про форму бюлетеня та протоколу голосування приймається шляхом відкритого голосування більшістю голосів присутніх.
10.4 Головуючий на засіданні вносить пропозицію про створення лічильної комісії з організації та проведення виборів Голови чи Заступника Суду. До неї шляхом відкритого голосування більшістю голосів присутніх обираються 2 суддів, які не є кандидатами для обрання на посаду. Лічильна комісія обирає зі свого складу відкритим голосуванням голову та секретаря комісії, про що складається протокол.
10.5 Голові лічильної комісії передається протокол голосування, підписаний головуючим. У цьому протоколі зазначається затверджена форма бюлетеня для голосування та його зміст. У бюлетень для голосування за кандидатури на посади Голови чи Заступника вносяться назва вакантної посади та всі прізвища кандидатів, що на неї претендують. Кількість кандидатур на кожну з вакантних посад не обмежується. Внесення прізвищ, імен та по батькові кількох кандидатів, що претендують на посаду, здійснюється в алфавітному порядку.
10.6 Внесення кандидатур до бюлетеня здійснюється лише за наявності усної або письмової згоди кандидата балотуватися на посаду. Суддя не може балотуватися на дві і більше посад одночасно.
10.7 Судді можуть ставити кандидатам запитання та брати участь в обговоренні їхніх кандидатур.
10.8 Рішення про затвердження змісту бюлетеня приймається відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні зборів суддів.
11. Порядок голосування за кандидатури на посади Голови суду чи його заступника
11.1 Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування за кількістю суддів, присутніх на засіданні зборів. Головуючий на засіданні розписується на звороті кожного бюлетеня, ставить відтиск печатки Суду і передає бюлетені голові лічильної комісії. Бюлетені без підпису головуючого та відтиску печатки є недійсними.
11.2 Одержані за актом головою лічильної комісії від головуючого на засіданні бюлетені для таємного голосування передаються членами комісії за окремим списком суддям, що беруть участь у виборах. Судді розписуються за одержані бюлетені. Бюлетені, що залишилися, погашаються.
11.3 Лічильна комісія забезпечує таємність голосування. У кабіну (окреме приміщення), де воно проводиться, ніхто інший, крім особи, яка голосує, не допускається. Скринька для таємного голосування перед його проведенням опечатується головою лічильної комісії в присутності всіх членів цієї комісії та під час голосування знаходиться у місці, що є доступним для огляду всіма учасниками засідання.
11.4 Голосування здійснюється шляхом викреслення прізвищ кандидатів, що не підтримуються. При цьому особа, що голосує, залишає в бюлетені не більше одного прізвища кандидата, якого підтримує.
12. Порядок визначення результатів голосування з питання обрання Голови суду чи його заступника.
12.1 Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє цілість печаток на урні, відкриває її, перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує в них голоси "за" і "проти" кожного кандидата, складає протокол таємного голосування, в якому зазначає кількість суддів, що одержали бюлетені, кількість бюлетенів, визнаних недійсними, кількість голосів, поданих "за" і "проти" кожного кандидата, та визначає тих, хто набрав більшість голосів. Протокол підписується головою і членами лічильної комісії. Протокол оголошується головою лічильної комісії на засіданні.
12.2 Недійсними визнаються бюлетені невстановленого зразка, зіпсовані й ті, в яких дописано інші прізвища, залишено прізвища двох і більше кандидатів на одну і ту саму посаду.
12.3 Обраними на відповідні посади вважаються особи, за яких подано більшість голосів від кількості суддів, які працюють в суді. Обрання цих осіб затверджується на підставі протоколу таємного голосування рішення зборів.
12.4 У разі коли жоден із кандидатів не одержав необхідної кількості голосів, за рішенням лічильної комісії проводиться повторне голосування по двох кандидатах, які одержали найбільшу кількість голосів на відповідну посаду.
12.5 Якщо два і більше кандидатів одержали однакову кількість голосів за обрання їх на одну і ту саму посаду, проводиться повторне голосування за цих кандидатів.
12.6 Якщо один із кандидатів одержав більшу кількість голосів, але не одержав необхідної їх кількості, а наступні за ним два і більше кандидатів на ту саму посаду отримали однакову кількість голосів, повторне голосування проводиться за цих кандидатів.
12.7 Якщо при повторному голосуванні жодного з кандидатів не обрано, проводяться нові вибори на наступних або позачергових зборах на відповідну посаду.
12.8 Рішення про обрання суддів на посади підписується головуючим та секретарем зборів і скріплюється гербовою печаткою Суду.
12.9 Матеріали засідання Зборів, на якому вирішувалося питання про вибори суддів на посади, здаються секретарем зборів в опечатаному вигляді за актом на архівне зберігання керівнику апарату суду.
13. Внесення змін та доповнень
13.1 Будь-які зміни і доповнення до Регламенту приймаються зборами суддів в такому ж порядку.