Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань у 2017 році
Більшість державних органів розпочали підготовку до проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань державних службовців (далі – щорічна оцінка).
Щорічна оцінка проводиться відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби від 31.10.2003 №122.
Як відомо, 10 грудня 2015 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про державну службу» №889-VIII, який набирає чинності з 1 травня 2016 року. У цьому законі також передбачаються певні норми оцінювання результатів діяльності державних службовців.
Пропонуємо порівняти порядок проведення щорічної оцінки чинного закону та оцінювання результатів діяльності державних службовців, яке нас очікує в майбутньому.
Мета щорічної оцінки та оцінювання результатів діяльності принципово не відрізняються. Вони направлені на оцінку виконаних завдань держаним службовцем, планування його кар’єри та стимулювання до поліпшення якості роботи. Ці дві оцінки відбуваються щороку. Як і в щорічній оцінці, так і в оцінюванні результатів діяльності оцінювання здійснюється безпосереднім керівником державного службовця і затверджується суб’єктом призначення. Різниця полягає тільки в тому, що у першому випадку результати оцінювання затверджуються безпосередньо на бланку щорічної оцінки, а в другому – наказом.
Кардинальною різницею у цих двох оцінюваннях є підсумкова оцінка, яка може бути виставлена державному службовцю. Щорічна оцінка на сьогодні може бути виставлена таким чином:
– низька – державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
– задовільна – державний службовець досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов’язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом вносити корективи в результати роботи;
– добра – державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
– висока – державний службовець перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов’язків і доручень.
Під час проведення оцінювання результатів службової діяльності державному службовцю, згідно Законом України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року №889-VIII, виставляється негативна, позитивна або відмінна оцінка з її обґрунтуванням.
У разі отримання державним службовцем негативної оцінки не раніше ніж через три місяці проводиться повторне оцінювання результатів його службової діяльності. У разі отримання державним службовцем двох підряд негативних оцінок такий державний службовець звільняється зі служби.
Державний службовець має право висловити зауваження щодо оцінювання результатів його службової діяльності, які долучаються до його особової справи.
Отримання державним службовцем відмінної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності є підставою для його преміювання та переважного просування по державній службі відповідно до цього Закону.